Wednesday, June 6, 2012

Ujian & perasaan

maaf sangat sangat lambat update blog ni.. rasenyer da berhabuk kan?
asif jiddan... ma'alisyh* semua perkataan keluar*

bismillahirrahmannirrahim....

Hati ini sering terbuai.. terbuai yang terlalu asyik.. tapi.. Alhamdulillah.. Allah sedarkan saya.. Allah jaga saya.. sentiase memberikan petunjuknya.. kadang2.. merasakan AJAL tu makin mendekat.. Allah datangkan UJIAN kepada saya.. SAKIT.. :(

Tapi.. saya tak pernah mengeluh.. saya fikirkan..''ye, ini Allah berikan kerna terlalu BANYAK dosa yang saya lakukan di masa LAMPAU...'' Saya bersyukur.. kerna dengan sakit.. Allah ingat saya.. Saya makin ingat Allah :)


Allah sayang saya kan? katakan lah..Allah! ya Allah.. saya hanya mampu menangis kerna LEMAH dalam menghadapi ujian MU.. Saya sayang Allah lebih dari KALIAN.. cume...

Alhamdulillah.. Allah membangunkan saya ditengah malam.. bukan sekadar on9.. tetapi mengambil kesempatan mendirikan solat sunat.. Alhamdulillah.. saya tak pernah mengeluh.. cuma mampu berikan senyuman :)

perasaan hati itu.. Allah berikan kepada setiap insan.. setiap manusia yang Allah ciptakan.. perasaan itu DATANG dari Allah.. percayelah pada Allah.. kerna Allah sudah menetapkan setiap pasangan di Luh Mahfuz...

jangan bicara soal hati dan perasaan jika perasaan itu hanya datang sekali imbas.. kerna YAKINLAH perasaan itu datangnya dari syaitan.. :)

kalau masa lampau.. saya sering menangis.. kerna seorang bernama LELAKI... hati perempuan itu lembut kan? bila difikirkan balik.. rase MENYESAL menguasai diri.. sangat sangat menyesal.. :(

''MAAF KHILAFKU''

ya Allah.. ampunilah dosa hamba mu ini.. terlalu banyak perkara jahat yang saya lakukan kepada Mu.. ingin saja diputarkan kembali masa ke zaman khilafku.. ingin dibaiki segalanya.. Allah! :(


menangislah hanya kerna Allah..usahlah menangis kerna seorang LELAKI...
cukup cukuplah tu... Alhamdulillah Allah masih berikan kita petunjuk kan? Alhamdulillah :)

''sering kali tertanya2.. bila nak sihat ni? tapi bila difikirkan balik.. makin berat sakit yang Allah berikan... satu persatu..'' Saya hanya mampu berdoa moga moga Allah kuatkan hati dan luaran saya supaya saya menjadi KUAT..'' itu harapan saya yang terakhir :(

Cume minta KALIAN doakan saya.. doakan saya baik baik aje.. :)



sekian coretan dari saya.. Ain Najwa Hidayah :)


1 comment:

jejaka topengan kegelapan said...

insyaAllah..semoga menjadi orang yg solehah...:) keep it up